2021 YILI TOPLANTI DÖNEMİ KASIM AYI BELEDİYE MECLİSİ 12 NOLU BİRLEŞİM KARAR ÖZETİ
TARİH : 03.11.2021
BİRLEŞİM NO : 12
OTURUM NO : 1
2021 Mali Yılı Toplantı Dönemi Kasım Ayı Olağan Belediye Meclisi 12 Nolu Birleşimi, 5393 Sayılı Yasanın 20. maddesi, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği 6. Madde hükümleri uyarınca bugün saat 10.00 da, Belediye ve Meclis Başkanı Alim UZUNDEMİR’ in Başkanlığında Üyeler; Mustafa KARA, Sebahi YILMAZ, İsmail MİLAT, Yunus ERPEK, Volkan METİN, Zeki DOĞAÇ, Rıdvan BULUT, Ahmet ORHAN, Bilal ERDOĞAN, Haluk GÜREL, Gülnaz KIRKIK, Can TAÇ, Şerifnaz YILDIRIM ve Cafer EROL’ un iştiraki ile toplandı.
Başkanlık Divanı yerini aldı.
Meclis Başkanı yoklama yaptırdı ve toplantı yeter sayısı yeterli olduğu için birleşim açıldı.
Meclis Başkanı: Saygı değer meclis üyesi arkadaşlarım; 2021 yılı Kasım ayı 12 Nolu Birleşimini yapmak üzere toplanmış bulunuyoruz.
Hepinize hoş geldiniz diyor, saygılar sunuyorum.
Arkadaşlar; 2021 yılı Kasım ayı 12 Nolu Birleşim oturumuna geçilmeden önce, bir önceki 2021 yılı Ekim ayı 11 Nolu Olağan Meclis Birleşiminde alınan karar tutanağında, maddi hata olup olmadığını görüşmemiz gerekiyor.
2021 yılı Ekim ayı 11 Nolu Olağan Meclis Birleşim oturumunda alınan Karar tutanağında maddi hata bulunmadı.
Gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 86
Kıbrıs Gazisi İrfan KARA’ nın Yeşilyurt Mahallesinde oturmakta olduğundan aynı mahallede bulanan Yunus Emre Caddesinden başlayıp, güneye doğru giden 1912 Nolu sokağın isminin; 5393 Sayılı Yasanın 18. Maddesi (n) bendi uyarınca 1974 yılında Kıbrıs Barış Harekâtında er olarak görev yapmakta iken yaralanan ve 1982 yılında Devlet tarafından gazilik unvanı verilen Gazi İrfan Sokağı olarak İmar Komisyonu raporuna istinaden değiştirilmesine;
Belediye Meclisimizce oy çokluğu ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 87
Belediyemiz Otopark bedelinin tespitine esas olmak üzere gerekli a) fıkrasında belirtilen grubun belirlenmesi Yönetmeliğin 5.maddesinin (ç )bendinde ”Yerleşme bölgelerinde; binanın bodrum katları, tabii veya tesviye edilmiş zemin altı ile arka ve yan bahçelerde yeterli otopark yerinin teşkil edilememesi halinde, 5,00 metreden fazla ön bahçe mesafesi olan yerlerde, yeşil dokuya uygun ve su geçirimli malzeme ile bina cephesinden itibaren 2 metre dışında kalan kısmın, bina girişine ve varsa yaya kaldırımı sürekliliğine engel olmayacak şekilde açık otopark alanı olarak düzenlenmesi hususunda idareler yetkilidir. Tek bağımsız bölümlü (villa gibi) müstakil konut binalarında varsa yaya kaldırımı sürekliliğini engellememek ve ilgili idare onayı alınmak kaydı ile tüm bahçeler bu ölçülerle sınırlı olmaksızın açık otopark alanı olarak düzenlenebilir.” denildiğinden bu konun idarece onayının alınması,
Aynı yönetmeliğin, 12. maddesinin (1) bendinde ”4 üncü maddenin birinci fıkrasının (f) bendinin (3) numaralı alt bendi uyarınca alınacak otopark bedelinin tespiti, tahakkuku ve tahsilinde bu maddede belirtilen esaslara uyulur.” (2) bendinde ”Otopark bedelinin hesabında, 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (ç) bendinde belirtilen birim park alanları ile Ek-1’de belirtilen otopark sayısı esas alınır.” (3) bendinde ”Otopark bedellerinin tahakkuk ve tahsil esasları bu Yönetmelik hükümleri dikkate alınarak ilgili idareler tarafından belirlenir.” (4) bendinde ”Otopark bedelleri kamu bankalarından herhangi birinde açılacak otopark hesabına yatırılır.
Bu hesapta toplanan meblağa yasaların öngördüğü faiz oranı uygulanır.”
(5) (Mülga: RG-25.3.2021-31434)
(6) Mülga: RG-25.3.2021-31434)
(7) bendinde ”(Değişik: RG-25.3.2021-31434) Otopark bedeli alınan parsellerin otopark ihtiyacının ilgili idarece karşılanması zorunludur. İdarelerce bedel alınmış olan parseller için bölge otoparkları ruhsat tarihinden itibaren en geç 3 yıl içinde tamamlanmak zorundadır.”
(8) bendinde ”Tahsis edilen alanın kamulaştırılması veya herhangi bir nedenle kullanılamaz hale gelmesi durumunda yeni bir otopark alanı tahsis edilir. Yapı ruhsatının iptali durumunda otopark için alınan bedel o yıla göre hesaplanacak miktar üzerinden geri ödenir.”
(9) bendinde ”(Değişik: RG-25.3.2021-31434) Otopark bedelinin % 25’i yapı ruhsatı verilmesi sırasında nakden, bakiyesi ise yapı kullanma izni verilmeden önce tamamlanmak kaydı ile en çok onsekiz ay içinde altı eşit taksitte ve kalan taksitlerin her yıl yeniden değerleme oranında artırılması suretiyle tahsil edilir. Yapı ruhsatı düzenleme aşamasında %25’lik peşin ödenen kısım haricindeki ödemelere ilişkin taahhütname alınır. Taksitle ödenecek %75’lik kısım ödenmeden yapı kullanma izni düzenlenmez.”
(10) bendinde” Tahsilat makbuzunda, yapının ada ve parsel numarası ve tahsilatın kaç araçlık otopark yeri için yapıldığı da belirtilir. Bu makbuzun bir nüshası yapının ruhsat dosyasında bulundurulur.”
(11) bendinde ”Bu Yönetmelikte belirtilen esaslar dâhilinde otopark yeri bölge veya genel otoparklardan karşılanacak yükümlülerden alınacak otopark bedelinin hesabına ve tahsiline ilişkin esaslar aşağıda açıklanmıştır:
1) 1. Grup için, tarifedeki bedelin %100’ü,
2) 2. Grup için, tarifedeki bedelin %90’ı,
3) 3. Grup için, tarifedeki bedelin %80’i,
4) 4. Grup için, tarifedeki bedelin %70’i,
5) 5. Grup için, tarifedeki bedelin %60’ı,
Otopark bedeli olarak alınır. Büyükşehir sınırları içinde büyükşehir belediyeleri resen ya da ilçe belediyelerinin önerileri doğrultusunda, diğer belediye ve mücavir alan sınırları içinde belediyeler, bunların dışında ilgili idareler meclis kararı almak suretiyle, bu maddede belirtilen grup sayısını azaltmaya ve bedel hesabına ilişkin oranları arttırmaya yetkilidir.
1) A: Birim otopark bedeli arsa payını ifade eder. Belirlenen arsaların 29.7.1970 tarihli ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu uyarınca her yıl için yeniden belirlenen değerinin planda belirlenen katlar alanı hesabına konu alana bölünmesi ile tespit edilir.
2) B: Birim otopark bedeli yapı payını ifade eder. Yapı ruhsatının düzenlendiği yıl için, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayımlanan Mimarlık ve Mühendislik Hizmet Bedellerinin Hesabında Kullanılacak Yapı Yaklaşık Birim Maliyetleri Hakkında Tebliğde yer alan otoparka ait birim fiyatlara karşılık gelen bedeli ifade eder.
3) 20: Binek otolar dikkate alınarak belirlenen manevra alanı dahil en az birim park alanını ifade eder. (Ek: cümleRG-25.3.2021-31434) Mekanik ve asansörlü otoparklarda birim park alanı, onaylı projesinde gösterilen ölçüde alınabilir.
4) Y : (a) bendinde belirtilen ve Meclis Kararı ile belirlenen yerleşme bölgelerinde ayrılan gruplara göre uygulanacak oranı (%100, %80… gibi) ifade eder.
Bu hususta formülde belirtilen “Y’’ nin hesaplamasında uygulanacak olan gurup ve oran Belediyemize Kamu zararı oluşmaması ve gelecekte yapılması planlanan otopark projesinin hayata geçirebilmesi için 1. Gurup ve tarifedeki bedelin % 100’ ünün alınmasına;
Belediye Meclisimizce oy çokluğu ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 88
Türkiye Harp malulü, Gazi, Şehit ve Dul Yetimleri Derneğine ofis tahsis edilmesi İmar Komisyonuna havale edilmiş olup, Komisyon Raporunda bizzat bu konuda Türkiye Harp malulü, Gazi, Şehit ve Dul Yetimleri Derneği Genel Başkanlığının yetkili temsilcisinin müracaat etmesinin uygun olacağı hususu;
Belediye Meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 89
Sebze Pazar yerinde Köylü pazarı olarak adlandırılan bölümde kendi bahçesinde yetiştirmiş olduğu ürünü satanlardan işgaliye ücreti alınmaması ile ilgili yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; tek kendi ürettiği ürünü satan pazarcının olmadığı kendi ürettiği ürünün yanında başka ürünlerden de satın alarak satış yaptığı tespit edildiğinden daha önceki alınan işgaliye ücretlerinin alınmasına devam edilmesi, ÇKS (Çiftçi Kayıt Sistemi)’ nde kayıtlı ürünlerini sattığını belgeleyenlerden, Plan ve Bütçe Komisyonu raporu doğrultusunda herhangi bir ücret alınmamasına;
Belediye Meclisimizce oy çokluğu ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 90
SÖZLEŞMELİ PERSONEL DİSİPLİN YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, kapsam, dayanak ve tanımlar
Amaç
Madde 1 –
(1) Bu Yönergenin amacı; Ortaca Belediyesi sözleşmeli personeline verilecek disiplin cezalarının usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
Madde 2 –
(1) Bu Yönerge, 5393 sayılı Kanunun 49. maddesi uyarınca çalışan Ortaca Belediyesi sözleşmeli personelini kapsar.
Dayanak
Madde 3 –
(1)Bu Yönerge, 14.07.1965 tarih ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 06.06.1978 tarih ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile uygulamaya konulan ‘‘Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar’’, 17.09.1982 tarih ve 8/5336 sayılı Disiplin Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmelik ile 03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4 –
(1) Bu yönergenin uygulanmasında;
Kurum: Ortaca Belediyesi’ni,
Belediye Başkanı: Kanun, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde Ortaca Belediye Başkanlığı kamu tüzel kişiliğinin temsilcisi ve çalışan tüm personelin atamaya yetkili amiri ve üst disiplin amirini,
Disiplin Amiri: Bu yönetmelikte sayılan disiplin cezalarını vermeye yetkili unvanları,
Disiplin Kurulu: Yasal çerçeveler dahilinde oluşturulmuş Ortaca Belediyesi Memur Disiplin Kurulu’nu,
Disiplin Cezaları: Sözleşmeli Personelin görev sırasında veya dışında bu yönetmelikte belirtilen fiilleri işlemesi halinde uygulanacak idari yaptırımları,
Sözleşmeli Personel: Ortaca Belediyesi’nin, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49 uncu maddesinin 3’üncü fıkrasına dayanarak istihdam ettiği personelini,
Disiplin Amiri, Disiplin Kurulu ve Disiplin Cezaları
Madde 5 –
(1) Uyarma, kınama ve aylıktan kesme cezaları disiplin amiri tarafından verilir. İşe son verme cezası, birim amirinin teklifi üzerine Ortaca Belediyesi Disiplin Kurulu kararı ve Belediye Başkanı’nın onayı ile hüküm ifade eder.
Disiplin ve Üst Disiplin Amirleri ile Bunların Yetki, Görev ve Sorumlulukları
Madde 6 –
(1) Disiplin ve Üst Disiplin Amirlerinin:
a) Unvanları:
(Ek-1) Ekli Cetvelde gösterilmiştir.
b) Görevleri:
Disiplin ve Üst Disiplin Amirleri, disiplin işlerinde kendilerine kanunlarla verilen yetkileri, kamu hizmetlerinin gereği gibi yürütülmesini sağlamak amacıyla; sözleşmeli personelin yasal olarak tanınan hakları göz önünde tutan, hakkaniyet ve eşitliği esas alan bir tutum ve davranış içinde kullanmak ile sorumludur.
Bu genel Sorumluluğun dışında Disiplin ve Üst Disiplin Amirleri ayrıca;
İKİNCİ BÖLÜM
Disiplin Hükümleri
Disiplin Cezalarının Çeşitleri
Madde 7 –
(1) Ortaca Belediyesi hizmetlerinin yürütülmesinde, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat ile belirtilen görevleri yerine getirmeyerek yasaklanan eylem ve davranışlarda bulunan sözleşmeli personele, ihlalin niteliği ve sonucun ağırlık derecesine göre aşağıda sayılan disiplin cezaları uygulanır:
Cezayı gerektiren eylem ve davranışların nitelikleri ve özellikleri göz önünde tutularak bu eylem ve davranışlar için gerektiğinde bir derece ağır veya hafif ceza verilebilir.
Uyarma Cezası
Madde 8 –
(1) Belediyenin, sözleşmeli personeline görevinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.
Uyarma cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır:
Kınama Cezası
Madde 9 –
(1) Belediyenin, sözleşmeli personeline görevinde ve davranışlarında kusurlu olduğunun yazı ile bildirilmesidir.
Kınama cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır:
ı) Görev mahallinde genel ahlak ve edep dışı davranışlarda bulunmak ve bu tür yazı yazmak, işaret, resim ve benzeri şekiller çizmek ve yapmak;
Aylıktan Kesme
Madde 10 –
(1) Sözleşmeli personelin brüt aylığından (1/30 – 1/8 oranları arasında) kesinti yapılmasıdır.
Aylıktan kesme cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır:
(2) Sözleşmeli personelin brüt aylığından (1/4 – 1/2 si oranları arasında) kesinti yapılmasıdır. 1/4 – 1/2 oranında Aylıktan kesme cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır:
ı) Belirlenen durum ve sürelerde mal bildiriminde bulunmamak;
İşe Son Verme Cezası
Madde 11 –
(1) İşe son verme cezası; Sözleşmeli Personelin bir daha Ortaca Belediyesinde herhangi bir göreve atanmamak üzere ilişiğinin kesilmesidir.
İşe son verme cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır:
İşgal, kamu hizmetlerinin yürütülmesini engelleme, işi yavaşlatma ve grev gibi eylemlere katılmak veya bu amaçlarla toplu olarak göreve gelmemek, bunları tahrik ve teşvik etmek veya yardımda bulunmak,
Benzerlerini basmak, çoğaltmak, dağıtmak veya bunları kurumların herhangi bir yerine asmak veya teşhir etmek,
Yapmamak,
Hareketlerde bulunmak,
Tutum ve davranışlarda bulunmak,
Uyuşturucu satmak,
Şans oyunları oynamayı teşvik etmek, kumar ve şans oyunları oynatmak veya kumar veya şans oyunları
Oynamaya olanak sağlamak,
Evrakı gizlemek, tahrif etmek, değiştirmek veya yok etmek,
Sağlamak için kullanmak veya kullandırmak,
Numaralı alt bendinde sayılan suçların herhangi birisinden mahkûm olmak,
Yanıltıcı ve gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu sonradan anlaşılmak,
Kaynaklarını bu örgütleri desteklemeye yönelik kullanmak ya da kullandırmak, bu örgütlerin propagandasını yapmak
Tekerrür
Madde 12 –
Geçmiş Çalışmaların Disiplin Cezasına Etkisi
Madde 13 –
(1) Geçmiş hizmetleri sırasındaki çalışmaları olumlu olan Sözleşmeli Personel için verilecek cezalarda bir derece hafif olanı uygulanabilir.
Benzer Fiillerde Disiplin Cezalarının Uygulanması
Madde 14 –
(1) Yukarıda sayılan ve disiplin cezası verilmesini gerektiren fiil ve hallere nitelik ve ağırlıkları itibariyle benzer eylemlerde bulunanlara da aynı neviden disiplin cezaları verilir.
Diğer Disiplin İhlallerinde Uygulanacak Ceza
Madde 15 –
(1) Bu yönergenin 8, 9, 10 ve 11 inci maddelerinde sayılmış olan eylem ve davranışlar dışında kalan disiplin ihlallerinde, ihlalin niteliğine ve sonucun ağırlık derecesine göre bu cezalardan eyleme en uygun olanı uygulanabilir.
Fiilin Cezai Sorumluluğu
Madde 16 –
(1) Yukarıda yazılı disiplin kovuşturmasının yapılmış olması, fiilin genel hükümler kapsamına girmesi halinde, sanık hakkında ayrıca ceza kovuşturması açılmasına engel teşkil etmez.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Disiplin Amirleri, Yetkili Kurullar ve Uygulama
Disiplin Cezası Vermeye Yetkili Amir ve Kurullar
Madde 17 –
(1) Uyarma, kınama ve aylıktan kesme cezaları disiplin amirleri tarafından; işe son verme cezası yetkili disiplin amirlerinin bu yöndeki talebi doğrultusunda disiplin kurulunun kararı ve atamaya yetkili amirin onayı ile hukuksal sonuç doğurur.
Madde 18 –
(1) Bu yönergenin 8, 9, 10 ve 11 inci maddelerinde sayılan fiil ve halleri işleyenler hakkında, bu fiil ve hallerin işlendiğinin öğrenildiği tarihten itibaren;
Disiplin cezasını gerektiren fiil ve hallerin işlendiği tarihten itibaren en geç altı ay içinde, disiplin cezası verilmediği takdirde ceza verme yetkisi zaman aşımına uğrar.
Karar Süresi
Madde 19 –
(1) Disiplin amirleri uyarma, kınama ve aylıktan kesme cezalarını soruşturmanın tamamlandığı günden itibaren 15 gün içinde vermek zorundadırlar.
İşe son verme cezası için disiplin amirleri tarafından yaptırılan soruşturmaya ait dosya kararını bildirmek üzere kurumun disiplin kuruluna 15 gün içinde tevdi edilir. Disiplin Kurulu, soruşturmayı tamamladığı tarihten itibaren 30 gün içinde soruşturma evrakına göre tevdi edilen dosyayı karara bağlar.
Disiplin Kurulunun Karar Usulü, Sözleşmeli Personelin Hakkı
Madde 20 –
Savunma Hakkı
Madde 21 –
(1) Sözleşmeli Personel hakkında savunması alınmadan disiplin cezası verilemez. Soruşturmayı yapanın veya yetkili Disiplin Kurulunun yedi günden az olmamak üzere verdiği süre içinde veya belirtilen bir tarihte savunmasını yapmayan sözleşmeli personel, savunma hakkından vazgeçmiş sayılır.
Cezai Kovuşturma ile Disiplin Kovuşturmasının Bir Arada Yürütülmesi
Madde 22 –
(1) Aynı olaydan dolayı Sözleşmeli Personel hakkında ceza mahkemesinde kovuşturmaya başlanmış olması, disiplin kovuşturmasını geciktiremez.
Sözleşmeli Personelin Ceza Kanununa göre mahkûm olması veya olmaması halleri, ayrıca disiplin cezasının uygulanmasına engel olamaz.
Uygulama
Madde 23 –
Disiplin Cezalarının Bir Süre Sonra Özlük Dosyasından Silinmesi
Madde 24 –
İtiraz
Madde 25 –
İtiraz Süresi ve Yapılacak İşlem Madde 26 –
Cezaların Tebliği
Madde 27 –
Bu yönergenin 8, 9 ve 10 uncu maddelerinde sayılan fiillerden ötürü verilecek uyarma, kınama ve aylıktan kesme cezaları; Yetkili disiplin amiri tarafından verildikten sonra sözleşmeli personele yazılı olarak tebliğ olunur. Tamamlanan evraklar (asılları) özlük dosyasına işlenmek üzere İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne gönderilir. Sözleşmeli personelin bu yönergenin 11 inci maddesinde sayılan fiillerden dolayı disiplin kurulunca verilen işe son verme cezası İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünce sözleşmeli personele yazılı olarak tebliğ olunur.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 28 –
Bu yönergede hüküm bulunmayan hallerde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 06.06.1978 tarihli ve ‘‘7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’’ hükümleri uygulanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Geçici ve Son Hükümler
Yürürlük
Madde 29 –
Bu yönerge, Ortaca Belediye Başkanı tarafından onaylanıp, yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 30 –
Bu yönerge hükümlerini, Ortaca Belediye Başkanı yürütür.
EK-1
DİSİPLİN AMİRLERİ CETVELİ
SÖZLEŞMELİ PERSONEL |
DİSİPLİN AMİRİ |
BİR ÜST DİSİPLİN AMİRİ |
Ortaca Belediyesi Birim Müdürlüklerinde tam zamanlı olarak çalışan tüm sözleşmeli
Personel |
Birim Müdürü |
Belediye Başkanı |
Belediye Başkanı, Belediyede çalışan tüm sözleşmeli personelin en üst disiplin amiridir.
Belediyemiz İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün hazırlamış olduğu sözleşmeli personel disiplin yönergesi;
Belediye Meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 91
İlçemiz Güzelyurt Mahallesinde bulunan 118 ada 76 parsel no.lu 551,12 m2’lik Cemalettin YAŞAR’ a ait, 118 ada 77 parsel no.lu 6932,60 m2’lik Fatma ERTUĞRUL’ a ait ve 118 ada 78 parsel no.lu 24.851,15 m2’lik Göçen Enerji Maden Üretim ve Yatırım Anonim Şirketi’ne ait taşınmazlar Güzelyurt Mahallesi Kırsal Yerleşik Alan içerisinde kalmaktadır.
Taşınmazlar içerisinden geçen yollar zeminde açık ve asfalt olarak kullanılmaktadır. Bu yollar tescilsiz ve resmi olmayıp, vatandaşların parsellerinden geçmektedir. Bu nedenle alt yapı hizmetleri sunulurken bazı sorunlarla karşılaşılmaktadır. Son yıllarda büyükşehirlerden aldığımız göçlerde Güzelyurt Mahallesine lüks villalar yapılmış olup, turizmin gözdesi Sarıgerme Mahallesinin bağlantı yoludur.
Bahse konu 118 ada 76 parsel no.lu taşınmazın içerisinden geçen 72,41 m2’lik, 118 ada 77 parsel no.lu taşınmazın içerisinden geçen 22,00 m2’lik ve 118 ada 78 parsel no.lu taşınmazın içerisinden geçen 930,33 m2’lik alanlar yol olarak kullanılmakta olduğundan; 3194 sayılı imar Kanunu’nun 27 inci maddesinin 8. fıkrasına Onaylı üst kademe planlarda aksine hüküm bulunmadığı hallerde köy yerleşik alan sınırları içinde, taşkın, heyelan ve kaya düşmesi gibi afet riski olan, sıhhi ve jeolojik açıdan üzerinde yapı yapılmasında mahzur bulunan alanlar ile köyün ana yolları ve genişlikleri; halihazır harita veya kadastro paftaları üzerinde belediye sınırı il sınırı olan yerlerde ilgili ilçe belediye meclis kararı ile, diğer yerlerde ise il genel meclisi kararıyla belirlenir.
Belirlenen yollar, ifraz ve tevhit suretiyle uygulama imar planı kararı aranmaksızın kamu yararı kararı alınarak oluşturulur.” denildiğinden, bu kısımların kamu eline geçmiş yol olması için; Kırsal Yerleşik Alan içerisinde kalan söz konusu parsellerin toplam 1.024,74 m2’lik kısmının yol olarak kullanılması amacıyla kamu yararı dikkate alınarak 2942 sayılı (D4650) Kamulaştırma Kanunu’nun 8 inci maddesine göre istimlak yapılabilmesi için Kamu Yararı Kararı oluşacağından, İlçemiz Güzelyurt Mahallesi 118 ada, 76 – 77 ve 78 parsellerin kamulaştırılmasına;
Belediye Meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 92
Mülkiyeti Belediyemize ait Terzialiler Mahallesinde bulunan 1 Nolu Belediye İşhanı’nda bulunan 5 Nolu dükkanın Ortaca İcra Müdürlüğüne tahsisi konusunda Belediyemiz Başkanı Alim UZUNDEMİR ’e tam yetkinin verilmesine;
Belediye Meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 93
Mülkiyeti Belediyemize ait Dalyan Mahallesi, Gülpınar Caddesi No:1-1 adresindeki 9 M2’ lik taksi durağının, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu ile (5) yıllığına ihale edilerek kiraya verilmesi için Belediye Encümenine yetki verilmesine;
Belediye Meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 94
Merkez (Bahçelievler) Mahallesi 12 nolu sokak üzerinde 1108 ada 3 ve 4 parsellerin doğusunda bulunan Park Alanının 2000 m2′ lik kısmının Mahalleye Cami yapılabilmesi için 1/5000 ölçekli Muğla Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Plan tadilatı yapılarak Cami yapılmasına;
Belediye Meclisimizce oy çokluğu ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 95
Mülkiyeti Belediyemize ait Dalyan Mahallesi Belediye Sokak No:20 adresindeki dükkan ve Belediyemizin hüküm ve tasarrufu altında bulunan Dalyan Mahallesi Atatürk Bulvarı No:12 adresindeki taksi durağı, Dalyan Mahallesi Cumhuriyet _2 Meydanı No:19 adresindeki dükkan, Beşköprü Mahallesi Meclis Sokak No:14A adresindeki dükkanların, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu ile 5 (beş) yıllığına ihale edilerek kiraya verilmesi için Belediye Encümenine yetki verilmesine;
Belediye Meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. 03.11.2021
OTURUM NO : 1
KARAR NO : 96
Mülkiyeti Belediyemize ait Cumhuriyet Mahallesi 338 Sokak No:14 adresinde bulunan 20 Nolu 750 m²’ lik depo yerinin, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu ile 10 (on) yıllığına ihale edilerek kiraya verilmesi için Belediye Encümenine yetki verilmesine;
Belediye Meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. 03.11.2021